Battery Pack Re-Volta w niskich temperaturach

Powszechnie wiadomo, że wydajność akumulatorów samochodowych znacznie spada w niskich temperaturach. Efekt ten dotyczy również nowoczesnych akumulatorów litowo jonowych używanych w Re-Volcie. Mamy do czynienia z dwoma zjawiskami; po pierwsze niemożliwością naładowania akumulatora do pełna kiedy temperatura spada poniżej zera (baterie po prostu naładują się do mniejszej pojemności) oraz problemam z wydajnością podczas jazdy, kiedy ruszamy z zimną baterią. Charakterystyki obciążeniowe w ujemnych temperaturach znacznie ograniczają dostępną pojemność (nawet jak akumulator jest w pełni naładowany) oraz obniżają parametry trakcyjne napędu (poprzez o wiele większy spadek napięcia pod obciążeniem).

Battery Pack w Re-Volcie został wyposażony w opatentowany  przez polskich inżynierów specjalny Aktywny System Ochrony Termicznej. W dużym skrócie pozwala na utrzymywanie ogniw w Battery Packu w zadanej temperaturze poprzez ogrzewanie lub chłodzenie. Stoi za tym dość zaawansowany hybrydowy system oparty o bloki wymiany ciepła wykorzystujące ogniwa Peltiera oraz sterowany obieg chłodzenia wodnego.

Wracając do zastosowania w pojeździe Re-Volt:

Po pierwsze Aktywny System Ochrony Termicznej zawsze podgrzewa Battery Pack przed ładowaniem aby ogniwa osiągnęły pełną pojemność znamionową. Odbywa się to kosztem dłuższego czasu ładowania (np. aby podgrzać Battery Pack z -10C do 0C potrzeba ok. półtorej godziny) oraz dodatkowego poboru energii z sieci podczas ładowania (średnio ok, 0,06kWh na każde 10C róznicy poniżej zera – więc wartość bardzo mała)

Po drugie Aktywny System Ochrony Termicznej utrzymuje baterie w temperaturze powyżej 10C zawsze kiedy jesteśmy wpięci do gniazdka i pozwala na jazdę z pełną wydajnością i pojemnością nawet w bardzo niskich temperaturach. Oczywiście jeżeli zostawimy Re-Volta na zewnątrz w zimie bez podłączenia do gniazdka to nie uchronimy się przez spadkiem zasięgu związanym ze spadkiem wydajności ogniw.

Na koniec jeszcze jedna cecha Re-Volta. Został on fabrycznie przystosowany do zamontowania elektrycznego ogrzewania parkingowego kabiny podczas gdy jest wpięty do sieci. System powstał przy współpracy znanej firmy Webasto i jest do nabycia jako opcja. Na specjalnym pilocie do kluczyków możemy sobie ustawić podgrzanie pojazdu wewnątrz przed poranną wyprawą na miasto aby pojechać z pełnym zasięgiem i w nagrzanym elektrycznym samochodzie.

pozdrawiam ciepło  i zachęcam do dyskusji

Szef Zespołu Inżynierskiego Napędu Re-Volt-Team

Reklamy

10 Komentarzy »

  1. artur said

    kiedy wersja 4 osobowa ? oczywiście w przystępnej cenie.

  2. Bogusław said

    Wszystko to pięknie brzmi ale zasilanie akumulatorami Li-jon to przestarzała technologia można uznać za przejściową.Prace nad ogniwami paliwoymi śa bardzo mocno hamowane przez loby OPEK i innych potentatów paliw płynnych opartych na ropie naftowej.Sama idea pojazdu na prąd jest przyszłościowa i słuszna.Jedno co mnie powaliło na ziemię oglądając samochodzik to jego wygląd,stylista powinien 10 lat spedzić w karcerze lub zająć się czymś innym.

  3. czesław said

    Samochodzik OK. Pasuje mi.
    Ale cena nie ta.
    Cenę na poziomie 20tys traktowałbym juz poważnie.

  4. czesław said

    Cena nieadekwatna do towaru w porownaniu do samochodu benzynowego.
    Konstrukcja zespolu napedowego jest przecież znacznie prostsza – jak widac jest to silnik elektryczny z paskiem zębatym napądząjacym bezposrednio pojedyncze tylne koło.
    Skad wiec jest tak wysoka cena tego pojazdu?

  5. topservis said

    Zabawka i tyle. Droga zabawka…

  6. Marcin said

    Cena powala. Zwłaszcza, że w 2012 roku ma być elektryczna renówka dostępna za 20 tyś zł. Więc aby tylko ten rok przejeździć i wole kupić renówke.
    Szkoda, bo niby tak dbają o środowisko, a tak słabe jest to auto, które nawet nie przejedzie 100 km w mieście. Do tego trzeba zapłacić więcej za nie, niż za inne auto z salonu. Nie zasłaniajcie się technologią, bo realistycznie patrząc, to jest to auto tylko dla bogaczy jak narazie – głupia zachcianka, bo taki jak ja nie kupi tego auta za taką kase.
    Marketing też u Was leży, bo nawet moje dziecko wie, że im więcej sprzedacie tych aut w niższej cenie, tym więcej zarobicie. I nie zasłaniajcie się, że akumulatory tyle kosztują, bo to nie jest prawda.
    Auto brzydkie, jak żaba nocą, małe, nawet nie wiadomo czy druga osoba będzie gdzie miała trzymać nogi, dlatego też wolę poczekać na renówkę w 2012 roku.
    Pozdrawiam

  7. Marek said

    Velmi elegantní elektromobil…zelený žut

  8. Zenon Kac said

    Witam
    Akumulator to bateria Li-Ion – czy to znaczy że po kilku latach jest tak jak w telefonach coraz słabsza???

  9. Bartłomiej Skwira said

    Witam
    Bateria jest litowo-jonowa, jak wiemy takie baterie niestety z czasem tracą swoją pojemnośc (chociażby koniecznośc wymiany baterii w telefonach komórkowych). Czy Państwa rozwiązanie jest w jakiś sposób wolne od tej wady? czy Państwa silnik z czasem nie ulegnie degradacji? Bateria jak wiemy to najdroższy element Państwa projektu, czy po kilku latach nie trzeba będzie kupić nowej (czyli de facto kupić nowy samochód) ??
    Pozdrawiam

  10. My brother recommended I might like this website. He was totally right.
    This post actually made my day. You cann’t imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: